OM PS20

PS-kongressen är årets största händelse för Sveriges alla psykologstudenter och PTP-psykologer. En helg fylld av föreläsningar, workshops och festligheter.

Kongressen har tidigare anordnats på flera av Sveriges olika lärosäten och detta läsår arrangeras PS-kongressen “PS20” i Karlstad den 17-19 april!

Läs mer!

Vad är då PS? Det är en helg fylld av föreläsningar och workshops med några av Sveriges alla kompetenta psykologer och psykologiforskare inom olika områden. Internationella representanter från psykologkåren är heller inte ovanligt. Söker du en PTP-plats? Eller är du nyfiken på vad en kan arbeta med som psykolog i Sverige? Passa då på att gå på arbetsmarknadsmässan under helgen. Där finns många spännande utställare och framtida arbetsgivare finns på plats.

Utöver detta är PS ett evenemang med ett studiesocialt fokus. PS är ett tillfälle för Sveriges alla psykologstudenter oavsett universitet att mötas, dela kunskap, inspireras och komma närmare varandra. Kanske får du en ny vän? Eller en framtida arbetskollega? På lördagskvällen anordnas en bankett som är kongressens stora grand finale. Denna får du inte missa!

Den årliga PS-kongressen har inte kunnat vara möjlig utan föreningen Psykologstudent Sverige som är föreningen bakom detta arrangemang. För mer info om Psykologstudent Sverige, klicka HÄR.

PS20 Styrelsen

Ronja Ekvall Granqvist

Maja Schagerström

Psykologstudent Sverige

Psykologstudent Sverige (PS) – är en oberoende förening som organiseras av och för Sveriges psykologstudenter och PTP-psykologer.

Psykologstudent Sveriges syfte är att föra samman studenter från olika lärosäten och erbjuda kontaktytor mellan studenter, föreningar och yrkesverksamma psykologer. Föreningens ledord är möten, kunskap och inspiration! Föreningen grundades 2007 av psykologstudenter på Linköpings Universitet och är föreningen bakom PS-kongresserna.

Vill du engagera dig i Psykologstudent Sverige? Under PS20 kommer PS årsmöte att äga rum på söndagen den 19/4 klockan 10:00. Under mötet ska nästa verksamhets års styrelse väljas. Mer information om hur du kandiderar till styrelsen kommer inom kort. In the meantime, följ Psykologstudent Sverige på Facebook och Instagram.

Lilla Psykologpriset

Lilla Psykologpriset är ett beundransvärt pris som delas ut av Sveriges Psykologförbund under banketten, i år lördagen den 18 april i Karlstad. En prissumma på 10.000kr delas ut till en psykologstudent som under sin studietid bidragit till att förbättra människors livskvalitet.

Läs mer och om hur du kan nominera!

Vad kan det då innebära att förbättra människors livskvalitet? Det kan vara genom att t.ex. sprida psykologisk kunskap, stötta utsatta grupper, stötta studiekamrater, engagera sig i psykologisk behandling och forskning eller på olika sätt bredda utbildningen.

Hur går det då till? Nominera en vän, en kursare, någon som studerar på programmet, eller varför inte, dig själv? Vi är många som under vår utbildning gör mycket för att på olika sätt öka människors psykiska hälsa – och det är värt att prisas. Nomineringsperioden är 17 januari – 17 februari 2020.
Gå in HÄR och nominera.

Partners!

Våra kära partners, tack så mycket för att ni har möjliggjort denna kongressen, ännu ett år, i Karlstad.