Invigning

Plats: Karlstads Universitets Aula

16:45-17:30 Invigning

Plats: Karlstads Universitets Aula

Årets invigning bryter ny mark. Den spinner ut i tid och rum, nästlar sig in lite här och där under hela fredagen. Först under dagen är ett helt nytt koncept: speed-föreläsningar. Under denna kommer ett flertal studenter snabbt som vinden köra ett antal kortare föreläsningar med teman som hakar i varandra. Vi skulle kunna kalla det för en föreläsningarnas youtube-festival.

Sedan under kvällen är du varmt välkommen till den sedvanliga invigningsceremonin. Men är den egentligen så sedvanlig? Nej, det är den ju inte. Något är inte som det ska vara. Frågan är om du är beredd på det avslöjande som väntar…

13:00-13:45 – Öppningsceremoni

14:15-15:00 – Studentföreläsning pass 1

15:00-15:30 – Fika och arbetsmarknadsmässa

15:30-16:15 – Studentföreläsning pass 2

16:45-17:30 – INVIGNING

19:00  → Olika trivselaktiviteter

På Fredagen så pangstartar vi PS20 med flera saker på samma gång. Vi börjar med en öppningsceremoni där en hedersgäst kommer och testar ett nytt koncept vi kallar för “Speedföreläsning”. Vad det är för något lämnar vi för dem nyfikna själva att upptäcka! Annars så kommer vi under dagen i vanlig ordning ha ett flertal studentföreläsningar, det här året med utökad tid från 30 till 45 minuter per föreläsare. Dagen avslutas med våran actionfyllda invigning fullproppad med musik, intriger och show! Missa för allt i världen inte det!

Mer information kommer.

08:00-09:00 – Olika trivselaktiviteter

09:30-10:30 – Föreläsningspass 1

10:30-11:00 – Fika och arbetsmarknadsmässa

11:00-12:00 – Föreläsningspass 2

12:00-13:30 – LUNCH

13:30-14:30 – Föreläsningspass 3

14:30-15:00 – Fika och arbetsmarknadsmässa

15:00-16:00 – Föreläsningspass 4

På lördagen har vi då ett smörgåsbord av erfarna föreläsare och legitimerade psykologer. Vi kan glatt erbjuda en massa saker under vårt parasoll “I Ropet” med fokus på att vara både innovativa och ha med ämnen som kan ge något för alla. Workshops inom några av de fräschaste terapiformerna, en Q & A med er i publiken, flera spännande panelsamtal och föreläsningar inom så heta ämnen som psykedeliska droger i terapeutiskt bruk, flyktingfrågan, AI, tonåringars mående och stört mycket mer! Så det är bara att välja och vraka i lördagens program. Mycket nöje och må ert intellekt fröjdas och blommas!

Mer information kommer.

Banketten

På lördag kväll är det dags för kongressens big happening – PS20 bankett! Den kommer förutom en sagolik trerättersmiddag innehålla färgsprakande underhållning, mingel med studenter från andra lärosäten samt PTP- psykologer och självklart – dans inpå sena natten. Banketten anordnas på ståtliga Karlstad CCC som ligger i hjärtat av Karlstad. En fantastisk kväll väntas med en magisk utsikt över Klarälven. Säkra din plats på banketten i samband med biljettköpet. Det blir en kväll fylld av festligheter och överraskningar!

Under kvällen kommer även Lilla Psykologpriset på 10 000 kr delas ut till en psykologstudent som under sin studietid bidragit till att förbättra människors livskvalitet.

Mer information kommer. Håll utkik på sociala medier!
Varmt välkomna!

Klädkod: Fint och festligt!

Adress: Tage Erlandergatan 8, 652 20 Karlstad.
Hitta hit: Gångavstånd från Stora torget (centrum). Karlstadbuss stannar precis utanför Karlstad CCC. Linje 2, 4, 11 och 13. Vårt råd är att ladda ner Karlstadsbuss mobilapplikation, i den kan du se avresetider och köpa rabtaterade biljetter!

10.00 – Gratis frukost och PS årsmöte

Kom på årsmöte med Psykologstudent Sverige! Styrelsen kommer att berätta om sitt arbete och en ny styrelse kommer att tillsättas för det kommande verksamhetsåret. Om du vill kandidera för en post i styrelsen och få möjlighet att vara med om att driva Sveriges största förening för psykologstudenter så är årsmötet rätt plats för dig! Även de som bara är nyfikna på vad föreningen gör är givetvis också hjärtligt välkomna. Vi bjuder på frukost och kaffe/té!